Naptár
«  Június 2019  »
HKSzeCsPSzoV
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
HISTATS

Statisztika

A mentők hívószáma az ország egész területén (minden vezetékes és mobil telefonról): 112

1999-től egységes sürgősségi hívószám bevezetésére került sor Magyarország területén is: 112. Ezt elsősorban akkor hívjuk, ha egyidejűleg a mentőkre és/vagy a tűzoltókra és/vagy a rendőrségre is szükség van. Kérjük;hogy a vezetékes városi számunkat ne használják segélyhívásra. Ha nincs egység a mentőállomáson ,senki nem fogja felvenni azt. Mentés szükségessége esetén bárki – állampolgárságtól és egészségbiztosítási jogviszonytól függetlenül –hívhat mentőt a Magyarország területén. Hívószám: 112

Milyen esetekben hívhatunk mentőt mentés céljából?

Minden esetben, amikor a beteg azonnali egészségügyi ellátásra szorul:

  • ha életveszély, vagy annak gyanúja áll fenn (eszméletlen állapot, bármilyen eredetű súlyos vérzés, stb.);
  • baleset, sérülés, bármilyen eredetű mérgezés esetén;
  • megindult szülés, illetve a fennálló terhesség alatt bekövetkező rendellenesség miatt;
  • ha erős fájdalom, vagy más riasztó panasz, illetve tünet észlelhető (pl. fulladásérzés, nehézlégzés, végtagbénulás, stb.);
  • ha olyan magatartászavart észlelünk, mely során a beteg saját maga, vagy mások életét veszélyezteti.
  • A mentők hívószáma az ország egész területén (minden vezetékes és mobil telefonról): 112

 

Mentőhívás esetén az alábbi kérdések szerint tegyük meg a bejelentést:

1. Hol történt az eset?

Ha a cím nem egyértelmű, akkor próbálja elmagyarázni a helyszín megközelíthetőségét, gondoskodjon útbaigazító segítségről.

2. Adja meg saját nevét, telefonszámát, amin elérhető lesz. 

Ha ezután megszakad a vonal, vagy új információkra van szükség, vissza tudjuk hívni. Ne felejtse el, pontatlan cím esetén a mentők nem fognak odatalálni az ön segítsége nélkül!

3. Milyen jellegű vészhelyzet áll fent, mi történt?

Szorítkozzon a tényekre, minél rövidebben és pontosabban mondja el a problémát, annál hamarabb indulhat a segítség.

A mentőknek fontos segítség, hogy megtudják, milyen, panasz, tünet észlelhető a mentésre szorulókon. Lábát, hasát fájlalja, sápadt, esetleg eszméletlen. Minden tünet fontos lehet.

4. Adjon át minden egyéb információt (pl. több sérült van, tűzoltókra is szükség van, stb.), amely fontos lehet.

5. Nyújtson elsősegélyt a mentő megérkezéséig. 

Ne szakítsa meg a vonalat, hiszen képzettség hiányában követheti a mentésirányító telefonos instrukcióit.

Ha nem mentést igénylő heveny megbetegedést észlel a beteg lakásán, hívja a háziorvost vagy az orvosi ügyeletet. A beteg vizsgálata alapján az orvos eldönti, hogy szüksége van-e a betegnek gyógyintézeti beutalásra és betegszállításra; ha igen, az orvos a szükséges intézkedéseket megteszi.

(Az Országos Mentőszolgálat hivatalos ajánlása) http://www.mentok.hu/ha-baj-van/ki-es-mikor-hivhat-mentot/


Siketek és nagyothallók számára nyújt alternatív lehetőséget az OMSZ:

Hazánkban működik a siketek és nagyotthallóknak szóló SMS-es mentőhívó rendszer 2010 nyara óta.
http://www.sinosz.hu/ment%C5%91h%C3%ADv%C3%B3-sms-sz%C3%A1mok


BETEGSZÁLLÍTÁS-IRÁNYÍTÁS

https://www.mentok.hu/szolgaltatasok/betegszallitas-iranyitas/

Mint ismeretes, a tavalyi évben döntés született arról, hogy a magánszolgáltatók által végz

A magyarországi betegszállítási szolgáltatás rendszerében 2012. május 2-től lényeges, a betegszállítás indokoltságáról és formájáról döntő, a feladat végrehajtását elrendelő orvos, egészségügyi szakszemélyzet szempontjából fontos változások történtek.

ett betegszállítások koordinálását, felügyeletét és irányítását a szaktárca az Országos Mentőszolgálat hatáskörébe vonja. A szerepvállalás bővítése lépcsőzetesen, a költségvetési és jogszabályi keretekhez igazodó módon és mértékben valósult meg. Az OMSZ 2011. júliusától első lépésként a távolsági, megyéken átívelő betegszállítások összehangolásának feladatát vette át, 2012. január 1-től már valamennyi, az OEP-el szerződésben álló szolgáltató tevékenysége felett kontrollt gyakorolt, 2012. májusától pedig a betegszállításokra vonatkozó megrendelések, hívások fogadását, a betegszállító vállalkozások járműveinek operatív irányítását is az Országos Mentőszolgálat végzi.

 

Az OEP által finanszírozott betegszállítási feladatot tehát 2012. május 2-től az Országos Mentőszolgálatnál kell megrendelni, a szállítás végrehajtója pedig az OEP-el szerződött betegszállító szolgáltató járműve lesz. Az “egyszerű” betegszállítások elrendelésére az OMSZ országosan egységes, négyjegyű, központi telefonszámot hozott létre, mely a 1820-as számon hívható. Az “egyszerű” betegszállítást az orvos előzetes regisztráció után a https://bsz.mentok.hu címen is elrendelheti. Amennyiben a beteg sürgős és/vagy szakkíséretes betegszállításra szorul (mentőszállítás, mentési készenlétet igénylő őrzött szállítás), az elrendelés a +36 1 3111 666-os telefonszámon történik.

 

A változások a betegszállításról szóló 19/1998 (VI. 3.) NM rendeletben foglaltakat egyebekben nem érintik, így a betegszállítás elrendelője a beteg állapotának és ellátási igényének függvényében továbbra is az alábbi lehetőségek közül választhat:

 

Betegszállítás:

19/1998. (VI. 3.) NM rendelet alkalmazásában 2. §

a) betegszállítás: az Eütv. 97. § (1)-(3) bekezdésében foglalt esetekben a betegnek

aa) a beteg otthona szerint illetékes területi,

ab) a beutaló szolgáltató telephelye szerint illetékes, vagyac) a progresszív ellátás során magasabb szintű ellátást végző legközelebbi egészségügyi intézménybe, illetve ezen egészségügyi intézményből a beszállított beteg kezelését, vizsgálatát, valamint sürgősségi ellátását követően otthonába történő szállítása

 

(1) A betegszállítás a sürgősség igénye szerint lehet:

a) 6 órán belüli,

b) 24 órán belüli,

c) meghatározott időpontra kért, illetve tervezett időpontokban történő ismétlődő betegszállítás.

 

(2) A betegszállítás a kíséret igénye szerint lehet:

a) betegkísérő közreműködését igénylő,

b) kíséretet nem igénylő betegszállító gépjárművel teljesítendő betegszállítás.

 

(3) A betegszállítás az alkalmazott betegszállító gépjármű szerint lehet:

a) mentőkocsival,

b) fekvőbeteg-szállító kocsival,

c) ülőbeteg-szállító kocsival teljesítendő betegszállítás.

 

(4) A betegszállítás a végrehajtás módja szerint lehet:

a) egyedi,

b) más betegekkel együttes szállítás

 

– Az elrendelt „távolsági” betegszállításokat a szolgáltatók továbbra is 72 órán belül vállalják teljesíteni.

– A kúraszerű ellátás tervezése során a betegszállítások egyeztetését az ellátást végző egészségügyi szolgáltatóval és az OMSZ betegszállítás-irányításával is kérjük lefolytatni.

– Amennyiben a betegszállítás megrendelését követően a betegszállítás teljesítését érintő új körülmény (módosítás, lemondás) merül fel, azt a betegszállítás-irányítás felé közvetlenül kérjük jelezni.

 

Mentőszállítás:

Az a mentőfeladat, amely során a beteget orvos megrendelésére legalább mentőápolói felügyelettel – azonnal, illetve legfeljebb 2 órán belül – feltalálási helyéről egészségügyi intézménybe szállítják;

 

Mentési készenlétet igénylő őrzött szállítás:

Az a szállítás, amelynek során – orvosi elrendelés alapján – a beteget orvosi, mentőtiszti vagy mentőápolói, illetve neonatológiai szállítás esetén neonatológiai szakorvosi, illetve gyermek intenzív terápiás szakápolói felügyelet mellett gyógyintézetből gyógyintézetbe szállítják;

 

Míg a betegszállítási feladatot az OMSZ szállításirányítója valamelyik betegszállító vállalkozás adott helyzetben legmegfelelőbb, erre kijelölt gépkocsijának adja át, a mentőszállítást, illetve a mentési készenlétet igénylő őrzött szállítást az Országos Mentőszolgálat megfelelő mentőegysége végzi, vagyis az életmentésre bevethető mentőkapacitás igénybevétele történik, ami az indokoltság elbírálása tekintetében a megrendelő orvosra mindenkor súlyos felelősséget ró.

 

Alarm Szolgáltatás:

Az Alarm nemzetközi betegszállítás szervezésével foglalkozik. Bővebb információ a szolgáltatásról hétfőtől péntekig, irodai munkaidőben az alábbi elérhetőségen kérhető:
deoth.edit@mentok.hu  vagy 06-1-3503737, 408-asmellék

 

Kérjük, hogy a betegszállítás-irányítással kapcsolatban esetlegesen felmerülő kérdéseket, problémákat a birhiba@mentok.hu e-mail címre szíveskedjenek továbbítani.
Munkatársaink mindent megtesznek, hogy a jelzett problémát mihamarabb megoldják.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Belépés
Site Translate - 2
Widget By SafeTricks
Mini chat
Zene
Körkérdésünk
Értékeld honlapomat
Összes válasz: 72
Oszd meg !